https://eurek-art.com
Slider Image

Membina Rumah Impian Kita Adalah Mimpi Ngeri Untuk Putri Kita

2021

Terkadang peluang mendapat harga yang tinggi. Dalam memenuhi impian kita untuk membina rumah yang sempurna, suami saya dan saya melepaskan rasa sakit pada anak muda kita.

Kami telah lama berfikir tentang membina sebuah rumah, termasuk pondok untuk ibu saya, jadi apabila peluang datang untuk membeli banyak dalam kejiranan mimpi kami, kami melompat. Harta itu termasuk rumah tua yang hampir tidak boleh dihuni yang kita boleh tinggal sementara merancang rumah baru. Kami akan berpindah ke ruang bawah tanah ibu semasa pembinaan, dan kami berharap ke rumah baru kira-kira sembilan bulan kemudian. Dari perspektif kita, walaupun perlu bergerak tiga kali dalam masa kurang dari tiga tahun, ia merupakan pelan yang kukuh untuk masa depan keluarga kita.

Dari perspektif anak perempuan kami yang berumur tujuh tahun, itu adalah akhir dunia. Sebaik sahaja dia mendengar berita itu, dia kelihatan hancur.

"Tetapi anda tidak bertanya kepada saya, saya tidak boleh meninggalkan rumah saya, di mana saya membesar, " dia meratap.

Saya amat meremehkan sambungannya ke rumah lama.

Air mata mengalir ke wajahnya. Saya terkejut dengan kedalaman perasaannya (dan dia fikir dia sudah dewasa). Saya menegaskan bahawa pantai berada dalam jarak berjalan kaki. Dia akan merancang sendiri biliknya. Nenek akan tinggal sebelah. Dia tidak perlu mengubah sekolah. Tiada yang membuat perbezaan.

Saya sangat meremehkan sambungan keterdapatannya ke rumah lama kita; ke biliknya dengan dinding kuning dan pemandangan ke belakang rumah; pokok besar dia bermain di bawah dan ayunan yang tergantung dari cawangan-cawangannya yang berlindung. Sekali lagi, kita sepatutnya tahu lebih baik, terutamanya kerana ia adalah rumahnya yang pertama selepas kami mengadopsi dia dari Rusia pada usia 18 bulan. Dia telah mengalami kehilangan dalam hidupnya, dan sekarang kami telah melakukan lebih banyak lagi; mungkin membawa kenangan-sedar atau tidak sedarkan diri-tentang kehilangan awal awal ibu kelahirannya dan negara asalnya. Kami hanya bergerak di seluruh bandar, tetapi untuknya ia juga mungkin menjadi negara lain lagi.

Sewaktu projek itu dilancarkan, perubahan yang dibasuh oleh kami seperti tsunami, dan kesan riak keputusan kami menjejaskan kami setiap hari. Bukan sahaja kita kehilangan kesenangan dan kebiasaan rumah asal kami, tetapi kami memperdagangkannya untuk sebuah rumah yang sedikit lebih baik daripada sebuah pondok. Tinggal akan sementara, tetapi itu sedikit penghiburan. Rutin dan ritual keluarga tersesat dalam shuffle ketika suami saya dan saya menghabiskan semua jam kerja kami yang bertemu dengan arsitek dan kontraktor dan meneliti lebih banyak katalog produk dan senarai belanja. Tidak lama lagi, kami sedang mengemas dan bergerak semula apabila pembinaan bermula.

Malam yang menakutkan anak perempuan kami apabila kami mula mengamalkannya kembali berkuatkuasa. Dia mendapat sakit perut dan mula membenci sekolah. Grednya tergelincir. Kami berhenti bersosial kerana kami tidak mempunyai masa atau ruang untuk menghiburkan. Persahabatan telah terganggu. Malah beberapa mainannya terpaksa dikemas kerana kekurangan ruang. Dia berasa kesepian dan terpencil; terpaut tanpa rumah kedai lama kami. Akhirnya, pada persidangan ibu bapa-guru, saya menyedari betapa buruknya perkara yang diperoleh untuknya. Guru menunjukkan kepada kami esei anak perempuan kami mengenai "Apa yang saya kehendaki." Di sana, dalam kursif gred ketiga, dia menulis:

Saya harap saya dapat menghabiskan lebih banyak masa bersama ibu dan ayah saya.
Saya merindui rumah lama saya dan melakukan perkara yang menyeronokkan bersama-sama seperti pergi ke zoo.

Kata-kata itu seperti kilat. Saya menatap kertas itu, penuh dengan rasa bersalah dan malu. Jadi tertumpu kepada masa depan, kita telah lupa untuk hidup pada masa kini. Anak perempuan kita hidup pada masa ini, dan sukar bagi dia untuk mendamaikan kerugiannya dengan masa depan yang lebih baik yang kami menjanjikan.

Saya ingin mengatakan bahawa kami menghidupkan kapal itu dengan segera, namun dalam realiti, ia mengambil masa empat tahun sebelum kami tinggal di rumah baru dan menikmati rutin keluarga. Adakah kita salah untuk memulakan projek yang begitu besar pada tahun-tahun yang lembut ketika dia masih sangat lemah? Adakah akhir membenarkan pengorbanan?

Ketika dia dan saya duduk bersama di depan perapian di rumah baru kami, membina kenangan baru, saya tahu saya akan melakukannya lagi. Tetapi saya pasti akan memerah dalam beberapa perjalanan lagi ke zoo di sepanjang jalan.

Cara Menentukan Wall Bearing Beban pada Pelan Lantai

Cara Menentukan Wall Bearing Beban pada Pelan Lantai

Bagaimana Membunuh Stump Pokok Willow

Bagaimana Membunuh Stump Pokok Willow

Bagaimana saya mendapat bunga lebih banyak di atas tumbuhan fuchsia saya?

Bagaimana saya mendapat bunga lebih banyak di atas tumbuhan fuchsia saya?