https://eurek-art.com
Slider Image

The Creepy History of Los Angeles 'Cecil Hotel

2020

Hampir lima tahun yang lalu, para tetamu di Cecil Hotel di pusat bandar Los Angeles mengadu kepada kakitangan hotel mengenai tekanan air rendah dan air mencucuk yang lucu. Pemeriksaan ke atas satu tangki air di atas bumbung pada 19 Februari 2013, mendedahkan masalahnya: Di sana, kakitangan mendapati badan penguraian Elisa Lam, seorang pelajar Vancouver berusia 21 tahun yang telah melawat bandar itu sahaja dan menginap di hotel sebelum akan hilang selama dua minggu.

Nasib baik untuk tetamu, ujian bekalan air kembali negatif bagi bakteria berbahaya, tetapi hari ini, masih belum jelas apa yang berlaku kepada Elisa. Cadangan dokumentari mengenai Kickstarter berharap dapat menjawab soalan itu. Jadi lakukan sleuths amatur di seluruh internet. Mengapa? Nah, kematian Elisa telah banyak membingungkan, terutamanya apabila rakaman dari kamera keselamatan bertingkat muncul dalam talian, menunjukkan wanita muda bertindak secara tidak sengaja, menekan butang rawak, memandang ke dalam dan keluar untuk melihat-lihat, dan kelihatan bercakap dengan seseorang yang sama ada tidak ada atau tidak boleh dilihat di kamera. (Tonton video di sini, jika anda berani.)

Tingkah lakunya yang tidak disengajakan dianggap sebagai akibat dari episod yang berkaitan dengan gangguan bipolarnya, dan koroner memerintah kematiannya dengan lemas yang tidak disengajakan, mengatakan tidak ada ubat dalam sistemnya. Tetapi ada yang masih tertanya-tanya bagaimana dia boleh masuk ke bumbung dan ke dalam tangki air di tempat pertama-dan seterusnya, bagaimana dia akan menutup penutup di belakangnya? Keadaan-keadaan ini dan lain-lain yang mengelilingi kematian Elisa telah menyebabkan beberapa orang percaya bahawa dia dibunuh, sementara yang lain menunjuk kepada paranormal, mendakwa bangunan itu sendiri "dikutuk" atau "dihantui." Insiden ini juga mengilhami musim "Hotel" dalam pameran Horror Story Amerika .

Memang benar bahawa Cecil Hotel pada 7 dan Main Street-juga dikenali sebagai Hotel Cecil, The Cecil, dan Stay on Main, seperti yang dijenamakan semula pada tahun 2011-mempunyai sejarah yang sangat gelap. Tidak lama selepas dibuka pada tahun 1925, Kemelesetan Besar menyebabkan kawasan sekitarnya menurun ke Skid Row. Cecil menjadi dikenali sebagai "hotel bajet" yang menarik orang-orang yang berpindah, termasuk beberapa yang terlibat dalam pelacuran dan dadah.

Sepanjang kewujudan hotel, terdapat banyak kematian daripada sebab-sebab yang tidak wajar, sama ada kemalangan, pembunuhan, atau bunuh diri. Helen Gurnee (1954), Julia Moore (1962), dan Pauline Otton (1962) semuanya melompat dari tingkap peringkat atas, pendaratan terakhir dan membunuh pejalan kaki juga. Ada, seperti kes wanita yang belum dikenali yang melompat atau jatuh dari tingkat ke-12 pada tahun 1975, masih belum dapat diselesaikan hingga ke hari ini.

Pembunuh siri Richard Ramirez (L) dan Jack Unterweger (R)

Pembunuh siri Richard Ramirez ("Stalker Malam") dan Jack Unterweger masing-masing dilaporkan tinggal di The Cecil pada tahun 1985 dan 1991, masing-masing. Pada ketika itu, hotel itu kebanyakannya beroperasi sebagai perumahan penghuni pemastautin tunggal, tetapi pada tahun 2007, pemilik baru mula memulihkan bangunan itu, menukar beberapa lantai kembali ke bilik hotel dan menunjuk kawasan seperti "asrama" untuk merayu kepada pelancong.

Terdapat laporan penampakan hantu di hotel, dan bangunan itu menjadi tumpuan untuk pelancongan bas bertema jenayah "Hotel Horrors & Main Street Vice."

Perkara akhirnya mungkin mencari "hotel seram", walaupun. Menurut Los Angeles Times, panggilan ke LAPD dari hotel telah "jatuh dramatik" sejak 2008, dan LAPD Sgt. Michael Flanagan berkata dia "tidak dapat mengingat laporan pelacuran baru-baru ini." Dan, pada 28 Februari 2017, empat tahun sembilan hari selepas badan Elisa ditemui, Majlis Bandaraya telah menetapkan bangunan 1920-an mercu tanda Los Angeles. Matthew M. Baron, presiden Simon Baron Development, telah menandatangani pajakan dengan pemilik bangunan dan merancang untuk menukarnya menjadi sebuah hotel butik (berpotensi dengan beberapa unit kediaman yang mampu dimiliki) yang berkaliber sama dengan Ace Hotel yang berdekatan, lengkap dengan kolam renang atas bumbung.

Dalam temu bual dengan Los Angeles Times, Baron berkata beliau tidak fikir reputasi hotel akan menghalang projek itu.

"Secara terang-terangan, " katanya, "ramai orang sudah datang ke sana kerana ingin tahu."

Idea Kostum Terkenal yang Mudah

Idea Kostum Terkenal yang Mudah

Herba dan Citrus Butter Roasted Turkey

Herba dan Citrus Butter Roasted Turkey

Cara Hapus Pemegang Kertas Tandas

Cara Hapus Pemegang Kertas Tandas